De laatste loodjes - Reisverslag uit Geldermalsen, Nederland van Irene Groenendaal - WaarBenJij.nu De laatste loodjes - Reisverslag uit Geldermalsen, Nederland van Irene Groenendaal - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes

Blijf op de hoogte en volg Irene

28 September 2017 | Nederland, Geldermalsen

Een groot deel van de opleiding Diermanagement is stage lopen. In het vierde jaar loop ik een half jaar stage in de richting van mijn afstudeerrichting: Wildlife Management.

Na veel zoeken, mailen en wachten kwam er dan eindelijk een bedrijf naar voren waarbij ik (samen met klasgenoot Michel) zou kunnen werken: Living Lands. Dit is een organisatie die werkt aan levende landschappen waarin (op een duurzame manier) sociale, ecologische en agrarische systemen samen toedoen aan een gezonde omgeving voor mens en dier. Een visie en organisatie die helemaal aansluit op mijn kijk naar de wereld.

De kleine adder onder het gras in dit verhaal is: Het is in Zuid-Afrika! Na wat research (ivm Diabetes, kosten en reis) hebben we uiteindelijk besloten om het maar gewoon te gaan doen.

Na een sollicitatiegesprek met onze begeleiders (via Skype) zijn we dan ook zo snel mogelijk aan de slag gegaan met het aanvragen van de visums. Hierbij is een hele waslijst aan papieren nodig, waaronder een longfoto en Verklaring Omtrent Gedrag. Ook moesten de vluchten van en naar Zuid-Afrika al geboekt zijn. Best wel spannend om dat allemaal te moeten regelen zo kort van tevoren. Na ongeveer een maand vol geregel, geboek, gemail en gedoe mocht ik op maandag 11 september eindelijk mijn paspoort ophalen met hierin het visum. Op maandag 2 oktober vliegen we!

  • 02 Oktober 2017 - 00:10

    Françoise:

    Het gaat bijna gebeuren: jullie reis en stage naar Zuid Afrika... Geweldig!
    Een hele goede reis wensen we jullie en vooral... heel veel plezier bij het ontdekken van een nieuwe wereld.
    We gaan je missen Irene!
    Liefs, Mams, Paps, Zussen

  • 02 Oktober 2017 - 17:38

    Oma Manuela:

    Wat een geweldige onderneming! Heel leuk dat we je hier kunnen volgen. Ook de naam van deze site en de foto vind ik erg leuk en toepasselijk. ik hoop en bid dat jullie een goede reis zullen hebben en een supermooie tijd in het wilde Zuid-Afrika! Liefs van Oma Manuela

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Ik ben Irene en ik studeer Wildlife management aan het Van Hall Larenstein in Leeuwarden. Voor mijn vierdejaars-stage ga ik samen met mijn goede vriend en klasgenoot Michel 4 maanden naar Zuid-Afrika om onderzoek te doen. Op deze site deel ik foto's en berichten over wat ik tijdens mijn Major-stage in Zuid-Afrika meemaak.

Actief sinds 27 Sept. 2017
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 2370

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2017 - 02 Februari 2018

Majorstage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: